top of page
  • LinkedIn

Strategiudvikling

Mange virksomheder har enten slet ingen defineret strategi, eller også har de en strategi, som er så overordnet, at den reelt ikke tjener som et styringsværktøj for virksomhedens retning og udvikling.

Jeg har omfattende erfaring med strategiudvikling og kan hjælpe med at facilitere og formulere en forretningsstrategi, som kan gøre en forskel.

En strategiproces består typisk af en række workshops med ledelsen, hvor virksomhedens strategiske position samt nye muligheder og trusler diskuteres.

Dette kombineres ofte med en analyse af relevante data, som kan understøtte konklusioner eller bringe nye perspektiver i spil. Disse analyser kan eksempelvis tage et internt udgangspunkt i marginer, omsætning eller vækst for produkter eller services.

 

De kan også være eksternt orienteret og fokusere på markeds- eller kundeanalyser (kundetilfredshed, kundekendskab osv.).

Typisk identificeres en række konkrete initiativer, som er afgørende for at opnå succes med strategien (Must-Win Battles)

Eksempler på spørgsmål der typisk arbejdes med:​

  • Hvad er vores kernekompetencer, og hvordan kan vi udnytte dem bedst muligt?

  • Hvad er de største udfordringer og muligheder, som vores virksomhed står overfor i det nuværende marked?

  • Hvordan definerer vi succes, og hvilke mål skal vi sætte for at nå derhen?

  • Hvem er vores primære konkurrenter, og hvad kan vi lære af dem?

  • Hvordan kan vi bedre imødekomme vores kunders behov og forventninger?

  • Hvilke nye markeder eller segmenter kunne være interessante for os at udforske?

  • Hvordan kan teknologi og innovation støtte vores strategiske mål?

  • Hvad er de potentielle risici ved vores nuværende strategi, og hvordan kan vi mindske disse?

iStock-1301406955_Strategy.jpg

Kontakt mig

Tak for det indsendte!

© 2024 by KD&Co ApS

bottom of page